Kundtjänst



Du når oss på
0771 - 404 505
Helgfria vardagar 09:00 - 16:00.
KUNDTJÄNST FRÅGOR OCH SVAR VILLKOR & BLANKETTER KLAGOMÅL
Välkommen till kundtjänst

Vi på kundtjänst gör alltid vårt bästa för att göra dig som kund riktigt nöjd. Det finns mycket information i de olika delarna på vår hemsida, exempelvis under "Frågor och svar", där du själv kan hitta svar på vanliga frågor och få information kring våra tjänster. Hittar du inte vad du söker är du varmt välkommen att kontakta oss på telefon eller via e-mail, inga frågor är för stora eller för små, vi är här för att göra det enkelt för dig!


Veta mer Vill du veta mer?
Under frågor och svar finner du enkelt svar på de mest förekommande frågorna om alla våra tjänster.
Frågor och svar
Villkor & Blanketter Villkor och blanketter
Här finner du villkor och blanketter för alla våra tjänster.
Villkor & blanketter
Adress Tryggsam i Sverige AB
Box 4031
131 04 Nacka

0771-404 505
kundtjanst@tryggsam.se
Org: 556920-4091
Aron

Aron Thiis
Kundtjänstchef
Tryggsam i Sverige AB
Här finner du de vanligaste frågorna. Saknar du svar på något kan du alltid ringa till kundtjänst på 0771-404 505 eller skicka ett mail till kundtjanst@tryggsam.se

Brandlarm

Min brandvarnare låter inte när jag testar den?

Börja med att kolla så du tagit bort plasten på batteriet och satt batteriet åt rätt håll. Fungerar inte detta ringer du kundtjänst så vi kan felsöka.


Fungerar min brandvarnare utomlands?

Vår tjänst fungerar endast inom Sveriges gränser.


Jag har flyttat nyligen, kan jag ta med min enhet till mitt nya hus/lägenhet?

Ja, det enda du behöver göra är att meddela oss din nya adress.


Hur vet jag att det kommer finnas täckning där jag bor?

Du har alltid en täckningsgaranti, skulle det vara så att det inte finns täckning där du bor så får du ringa kundtjänst så gör vi ett test tillsammans.


Jag har ny adress.

Kontakta kundtjänst så vi kan uppdatera din adress.


Behöver jag någon speciell mobiltelefon för att detta ska fungera?

Det behöver du inte då du endast får ett vanligt SMS och samtal vid brand.


Hur gör jag ändringar på min kontaktlista?

Logga in på mina sidor.


Hur lång garanti har brandvarnaren?

Så länge du använder dig av vår tjänst har enheten garanti. Vänligen kontakta kundtjänst om den slutat fungera för felsökning eller utbyte.


Larmar ni vid brand SOS?

Vid en bekräftat brand är vår larmcentral behjälpliga med att kontakta SOS. I första hand är det du själv som nu får möjlighet till detta.

ID-Skydd och Spärrservice

Hur går en spärr till av id/kreditkort m.m?

Ring vår Spärrservice på 0771-740 000. Vi går tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett. Detta går snabbare och smidigare om du har registrerat dessa på Mina Sidor. Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat samtal.


Hur gör jag för att registrera eller uppdatera mina kort och/eller mobiltelefoner?

Det smidigaste sättet att registrera eller uppdatera dina kort/mobiltelefoner är att göra det här på hemsidan. Du loggar in på Mina sidor/Logga in. Där anger du ditt personnummer och det lösenord du fick hemskickat när du beställde tjänsten alt använder mobilt bank id.


Får jag SMS oavsett hos vilket företag upplysningen genomförs?

Nej, Din bevakning går via Bisnode samt CreditSafe som är två av Sveriges största kreditupplysningsföretag. Vi har valt att samarbeta med Bisnode och CreditSafe pga av att dom är störst inom detaljhandeln, telecom och snabblån.


Hur hjälper ni mig vid en identitetsstöld?

När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort det i ditt namn.

Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.

Skulle vår avdelning som hjälper dig inte lyckas bestrida och hjälpa dig får du juridiskt stöd i vissa fall enligt allmänna villkor för tjänst.


Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte har registrerat mina handlingar?

Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte har registrerat mina handlingar?


Allmänt

Kan jag betala årsvis?

Kontakta kundtjänst så hjälper dom dig.


Jag vill aktivera autogiro?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig eller skriv ut och skicka in Autogiro-blanketten som finns under Blanketter


Har jag rätt att ångra mitt köp?

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen avtalet ingick. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 0771-404 505. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.


När kan jag säga upp tjänsten ID-Skydd Premium?

När din tjänst förnyas skickas det i god tid ut ett förnyelsebrev som informerar om att din tjänst påbörjar ett nytt avtalsår. Om du vill avsluta din tjänst kontaktar du kundtjänst så skickar dom ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och retunerar.


Hur säger jag upp brandlarmet?

Kontakta kundtjänst så skickar dom ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och retunerar.


Jag har registrerat mitt mobil nr eller fastnäts nummer hos NIX varför ringer ni?

a) Vi matchar regelbundet alla telefonnummer mot NIX-registret. Enligt lag får vi lov att spara ett telefonnummer i två månader innan vi gör nästa matchning. Det betyder att om du har nixat dig precis dagen efter att vi har gjort en matchning mot NIX-registret, kommer ditt nummer att finnas kvar i vårt register i max två månader. Ditt telefonnummer kommer automatiskt att tas bort vid nästa matchning mot NIX.

b) Om du via någon av våra samarbetspartners uttryckligen gett din medgivande till kontakt kollar vi inte om du är registrerad hos NIX.

Vill du spärra ditt nr hos oss kan du enkelt maila oss på kundtjanst@tryggsam.se.




Här hittar du villkor och blanketter för alla våra tjänster.

Tjänsten - Tryggare Hem (Mobilt Brandlarm)

- Prislista (Privat)

- Prislista (Företag)

- Allmänna villkor (Privat)

- Allmänna villkor (Företag)

- Uppdatering av Kontaktlista



Övrigt - Brandskydd

- Placering av brandvarnare

- Checklista - Brandskydd i hemmet

- Brandskyddsrond för lägenhet

- Förvaring av brandfarlig vätska i flerbostadshus

- Vanliga frågor om brand i hemmet



Tjänsten - ID-Skydd Och Spärrservice

- Prislista - ID-Skydd Premium

- Prislista - ID-Skydd

- Prislista - Spärrservice

- Prislista - Stöldskyddsdekaler

- Allmänna villkor (Privat)




Allmänt

- Autogiro

- Överlåtelseblankett

- Ångerblankett

Det viktigaste vi har är dig och våra kunder. Därför är vi angelägna om att få veta om du är missnöjd med oss och vår målsättning är att bemöta alla synpunkter så fort som möjligt.

Vi ber dig att i första hand kontakta vår kundtjänst på 0771-404 505

Är du fortfarande missnöjd efter att ha varit i kontakt med vår kundtjänst ber vi dig kontakta vår klagomålsansvarige klagomal@tryggsam.se

Skulle du efter kontakten med oss ändå vara missnöjd, kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden eller få frågan prövad i allmän domstol.

ALLMÄNNA REKLAMATIONSNÄMNDEN

Box 174
101 23 Stockholm