arrow to features
FAQ

Vi hjälper dig med snabba svar på frågor i alla kategorier

Bild på man och hand

Här är svar på alla dina frågor om fakturor, ångerrätt och stöldskyddsdekaler samt ID-märkta nyckelbrickor. Vi delar även med oss om kunskap om relevanta ämnen. Du kan även söka på information om våra tjänster:

  • ID-skydd, Kreditbevakning och bedrägerier

  • Bolagsskydd och Företagskoll

  • Brandsäkerhet och Notice brandlarm

Läs senaste rapporten
Bild på man och hand

Sök bland vanliga frågor och svar

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Notice brandlarm

Om brandlarmet aktiveras och jag inte svarar, skickar ni ut brandkåren då?

Nej, vi börjar med att ringa på din kontaktlista.

Läs mer
Prisändring

Om jag har frågor som ännu inte besvarats, var vänder jag mig då?

Kontakta gärna vår kundservice på telefonnummer 0771-404 505, så hjälper vi dig.

Läs mer
Prisändring

Om jag inte är nöjd med prisjusteringen, kan jag då avsluta mitt abonnemang?

Om du skulle vilja säga upp abonnemanget på grund av prisjusteringen behöver du kontakta oss senast dagen innan den träder i kraft. Din tjänst avslutas då i enlighet med den uppsägningstid du har på ditt abonnemang. Om du har bindningstid kvar behåller du naturligtvis ditt gamla pris under hela bindningstiden. Ifall du undrar något når du vår kundservice på telefon 0771-404 505.

Läs mer
Företagskoll

På verksamt.se (Bolagsverket) får jag väl redan all information jag behöver?

Nej, men det är en bra första åtgärd.

Läs mer
Företagsuppdateringar

Vad innebär det att livebevaka företag?

Tryggsams Företagskoll uppdaterar dig automatiskt via både mejl och SMS så fort en ändring sker i företagen du bevakar

Läs mer
Företagsuppdateringar

Vad innebär en livebevakning av sitt eget företag? 

Det innebär att du blir automatiskt notifierad via SMS och mejl direkt när en ändring sker i ditt eget företag.

Läs mer
Kreditkoll

Vad innehåller min kreditprofil?

Din kreditprofil innehåller alla uppgifter som finns kopplade till ditt personnummer.

Läs mer
Nyckelbricka

Vad kostar nyckelbrickan respektive stöldskyddsdekalerna?

Ordinarie pris är 99 kronor per år.

Läs mer
ID-skydd

Vad ska jag göra om jag blir utsatt för en identitetsstöld?

Ring Tryggsams spärrlinje på 0771-740 000!

Läs mer
ID-skydd

Vad är ID-skydd och hur fungerar det?

Genom livebevakning av ditt personnummer, personnummerspärr och juridisk hjälp hålls din identitet och dina tillgångar säkra.

Läs mer
Nyckeltal

Vad är en god kreditvärdighet?

Ett kreditbetyg mellan 7 och 10 innebär att man har god kreditvärdighet.

Läs mer
Kreditkoll

Vad är en kreditupplysning?

I en kreditupplysning syns ditt kreditbetyg vilket är ett mått på din ekonomiska status.

Läs mer
ID-skydd

Vad är ett ID-skydd och hur fungerar det?

Ett ID-skydd håller dina personuppgifter säkra från bedrägeri och identitetskapningar genom livebevakning av ditt personnummer.

Läs mer
Kreditupplysningar

Vad är ett bra kreditbetyg för ett företag?

Man brukar säga att ett kreditbetyg mellan 7 och 10 innebär god kreditvärdighet.

Läs mer
Kreditkoll

Vad är ett bra kreditbetyg?

Man brukar anse att ett kreditbetyg över sju innebär att man har god kreditvärdighet.

Läs mer
Nyckelbricka

Vad är hittelönen?

Hittelönen ligger idag på 100 kronor.

Läs mer
Kreditkoll

Vad är min kreditvärdighet?

Kreditvärdighet är ett mått på en persons ekonomiska status och återbetalningsförmåga.

Läs mer
Nyckeltal

Vad är nyckeltal?

Man kan säga att nyckeltal är “nyckeln” till att förstå företagets ekonomiska utveckling.

Läs mer
Personnummerspärr

Vad är offentlighetsprincipen?

Allmänheten har rätt att ta del av information gällande statens och kommunernas verksamhet.

Läs mer
Personnummerspärr

Var spärrar jag mitt personnummer?

Ring spärrlinjen på 0771 – 740 000!

Läs mer